Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

Říjen 2009

Výročí je tu!!!

27. října 2009 v 20:22 | Ghayda | 
Sice jsem to o den propásla, ale newa... Stejně sem nikdo nechodí... A když jo, nedá o sobě vědět... :-) Takže první rok za námi ;-)

Krásné písničky

14. října 2009 v 14:46 | Ghayda |  Videa


Historie tribalu

11. října 2009 v 12:30 | Ghayda |  Tribal
Kmenový styl, tak jak je znám a tak jak se tančí, má původ v Kalifornii. V 60. letech začala skupina, kterou založila Jamila Salimpour, s názvem Bal Anat (jméno předkřesťanské bohyně a jejího chotě/bratra/boha) dělat něco trochu jiného. Během představení byli všichni členové skupiny na scéně, i když dělali většinou sólové tance. Předváděli tance z různých regionů a styly různých národů. Používali činelky a někteří také pro ostatní tanečníky bubnovali. Měli na sobě folklórní kostýmy vyrobené z assyutských a jiných tradičních tkanin. Byli kompletně zahalení a na obličeji měli kmenové značení. Jamila byla první Američankou, která předváděla tradiční sólové orientální tance spolu s egyptským kabaretním stylem - kombinace, která byla populární. (Klasický egyptský kabaret byl ovlivněn ruským baletem a hollywoodskými filmy.) Ve své skupině měla rovněž muže. To bylo v době kabaretního stylu neobvyklé, jelikož byla běžná idea břišní tanečnice jako bezduché svůdnice nebo striptérky.

Masha Archer, jedna ze studentek Jamily Salimpour spojila koncept mnoha kmenů/stylů. Prošla původně klasickou výukou a tradici se nepřizpůsobovala. Velmi se zaměřila na držení těla a zvednutou hruď. Měla pocit, že když cokoliv zkombinovala s orientálním tancem, bylo to v pořádku, pokud to dodávalo tanečnicím a ženám všeobecně důstojnost a vážnost. Prosazovala, aby její studenti vystupovali i na jiných místech než jsou restaurace a noční kluby. Chtěla tuto taneční formu legitimizovat. Zpopularizovala myšlenku silných žen, silných tanečnic a žen tančících pro sebe samy nebo sebe navzájem (což je tradiční).